13 Nisan 2007 tarih ve 26492 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan "İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile anılan yönetmeliğin 6. maddenin birinci fıkrası, "Yetkili idarelerden usulüne uygun olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı alınmadan işyeri açılamaz ve çalıştırılamaz. İşyerlerine bu Yönetmelikte belirtilen yetkili idareler dışında diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili meslek kuruluşları tarafından özel mevzuatına göre verilen izinler ile tescil ve benzeri işlemler bu Yönetmelik hükümlerine göre ruhsat alma mükellefiyetini ortadan kaldırmaz. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı alınmadan açılan işyerleri yetkili idareler tarafından kapatılır." şeklinde değiştirilmiştir. Dolayısıyla, davaya konu değişiklikle, T.C Sağlık Bakanlığıâ??nın verdiği ruhsatla açılan eczaneler İşyeri Açma Yönetmeliği kapsamına alınmış, belediyeden işyeri açma ruhsatı almadan eczane açılması engellenmiş, eczanelerden işyeri izin harcı alınması mümkün hale getirilmiş, ilçe belediye başkanına eczaneleri kapatma yetkisi verilmiştir.



Belediyelerin uygulamada ruhsat verme dışında eczaneler üzerinde hiçbir sonuç doğurması beklenmeyen bu düzenlemeyle ruhsat ve işyeri izin harcı toplanması amaçlanmaktadır. Ancak bu durumda, eczane ruhsatı için verilen harç ile işyeri için verilen harç nedeniyle mükerrer harç ödenecektir. Aynı işlem için iki defa harç ödenmesi gerek Anayasa gerekse Vergi Usul Kanununa aykırılık oluşturacaktır



6197 sayılı Yasa uyarınca eczanelerin açma ve çalışma ruhsatları Sağlık Bakanlığı tarafından verilmekte ve aynı yasanın 30 uncu ve diğer maddelerinde eczanelerin sadece Sağlık Bakanlığı tarafından denetleneceği hükme bağlanmış olup belediyelerin eczaneleri denetleme yetkisi de bulunmamaktadır.



Yukarda sözü edilen gerekçeler nedeniyle Birliğimiz tarafından, â??İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikâ? hakkında yürütmenin durdurulması talebiyle 24.04.2007 tarihinde Danıştayâ??a dava açılmıştır.